nasze wehikuły

Moderatorzy: Morg, GawroN, thrackan, Abscessus Perianalis, Valdi, Dąb, puchalsw

Awatar użytkownika
Prowler
Posty: 782
Rejestracja: 28 wrz 2009, 18:38
Lokalizacja: Białystok
Tytuł użytkownika: motórzysta
Płeć:

Post autor: Prowler »

Jakos przegapilem ta fote. A gdzie ten obiecany wykres ?
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/user/83Prowler/ ... shelf_id=0
Awatar użytkownika
Morg
Posty: 470
Rejestracja: 09 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Szczecin
Gadu Gadu: 1586833
Płeć:

Post autor: Morg »

Najs, ile ten twój japończyk kucy ma?
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
Awatar użytkownika
Tresor
Posty: 699
Rejestracja: 28 sie 2007, 17:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Tresor »

obecnie jest 225 km. Prowler nie moge odszukac pliku z wykresem.Specjalnie dla Ciebie wysle maila do hamowni o kopie wykresu i wrzuce.
Awatar użytkownika
Morg
Posty: 470
Rejestracja: 09 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Szczecin
Gadu Gadu: 1586833
Płeć:

Post autor: Morg »

To ja może swojego nie będę wrzucał ;]
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
Awatar użytkownika
Młody
Posty: 893
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:19
Lokalizacja: Tychy
Gadu Gadu: 9281692
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Młody »

Morg, No weź ! Nie wstydź się strzały ;-) Operator sprzętu też jest ważny.
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !

Życie należy przeżyć tak, aby gołębie przelatujące nad Twoim grobem zesrały się z wrażenia.
https://www.fasttrans.com.pl/
Awatar użytkownika
Prowler
Posty: 782
Rejestracja: 28 wrz 2009, 18:38
Lokalizacja: Białystok
Tytuł użytkownika: motórzysta
Płeć:

Post autor: Prowler »

szybkie motocykl/samochody poznaje sie na prostych szybkich motocyklistów/kierowców poznaje się na zakrętach ;)

Tresor, szczególnie interesuje mnie to gdzie się wykres łamie i przy jakich obrotach najlepiej ciągnie. I czy równy wykres czy poszarpany jak dziewczyna na zabawie


edit. zapomniałem dodać: japońce górą icon_twisted
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/user/83Prowler/ ... shelf_id=0
Awatar użytkownika
Morg
Posty: 470
Rejestracja: 09 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Szczecin
Gadu Gadu: 1586833
Płeć:

Post autor: Morg »

Bordowa strzała idzie na sprzedaż, we wtorek wciągam nowe autko, jak je zrobię to się pochwalę.
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
Awatar użytkownika
Tresor
Posty: 699
Rejestracja: 28 sie 2007, 17:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Tresor »

od 4300 do 7600 najwieksza moc jest. pozniej opada. Wiec nie ma sensu krecic do 9tys .Vtec dziala od 4600 i daje kopa a jak pieknie brzmi;-)
kermitttt
Posty: 338
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:44
Lokalizacja: lubuskie
Płeć:

Post autor: kermitttt »

Wiem, że dla niektórych to pytanie nie na miejscu, ale ile REALNIE benzyzny wciąga Ci to auto. Najbardziej interesuje mnie miasto, przy spokojnej jeździe( o ile jesteś w stanie to okreslić:P). Rozumiem, że silnik cały czas jest przystosowany do benzyny 95 oktanowej?
Awatar użytkownika
Tresor
Posty: 699
Rejestracja: 28 sie 2007, 17:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Tresor »

Nie jezdze na 98 bo w Polsce nie ma takowej :).Wszystko jest kombinowane.Ludzie kupuja 98 a faktycznie leja 95 :).Raz zalalem z shella racing niby 100 oktanow.Nic to nie dalo.A lalem na pusty bak.Spalanie w miescie normalna jazda 10 litrow.Trasa jazda normalna 10 l.Jazda agresywna do 17 litrow potrafi :).Na autostradzie Krakow Wroclaw spalanie srednie wyszlo 13.8.Predkosci wariackie....
kermitttt
Posty: 338
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:44
Lokalizacja: lubuskie
Płeć:

Post autor: kermitttt »

Jesli silnik nie ma przestawionego zaplonu na benzyne wysokooktanową, to lanie jej nie ma żadnego sensu.
Awatar użytkownika
Tresor
Posty: 699
Rejestracja: 28 sie 2007, 17:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Tresor »

Mi nie musisz tego pisac:).Leje 95 i jest dobrze
erwinw
Posty: 90
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:58

Post autor: erwinw »

Motocykle tak mnie wchłonęły, że rzadko tu zaglądam. Ale się pochwalę i ja:

Moja już była (to mój powrót do motocykli po ponad 10-ciu latach przerwy, wcześniej był komarek, wsk175 i jawa ts350sport)

Yamaha xt660z-zdjęcia z Rumunii 2011

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Jeździłem nią 2 lata i zamieniłem na KTM LC4 640 Adventure

Zdjęcia z Albanii 2012:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i z Polski:

Obrazek

Obrazek

nim też jeździłem 2 lata, a we wrześniu tego roku zamieniłem na KTM LC8 950 Adventure, by podróżować wraz z moją życiową partnerką:

Obrazek
Awatar użytkownika
Zirkau
Posty: 1972
Rejestracja: 29 maja 2010, 09:38
Lokalizacja: Zirkau
Płeć:

Post autor: Zirkau »

Warto było Ci zmieniać XT660Z na KTM ?
erwinw
Posty: 90
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:58

Post autor: erwinw »

Warto. Yamaszka to takie wozidełko o wyglądzie dakarówki... KTM mimo podobnej mocy w/g katalogu ma dużo żwawszy silnik, genialną zawiechę, jest sporo lżejszy i fenomenalny zasięg na zbiorniku (28l pojemności) do 500km
Awatar użytkownika
UBOOT
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2011, 20:01
Lokalizacja: Płock- Mańkowo
Płeć:
Kontakt:

Post autor: UBOOT »

A to moje słoneczko :mrgreen: SUZI

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz_sp
Posty: 255
Rejestracja: 21 sty 2011, 13:55
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:

Post autor: lukasz_sp »

Niebrzydka ta Suzi :)
Awatar użytkownika
Tresor
Posty: 699
Rejestracja: 28 sie 2007, 17:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Tresor »

Mialen kiedys XT 600.Stary model lecz pieknie dawala rade
erwinw
Posty: 90
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:58

Post autor: erwinw »

mi się xtz też jazda podobała, puki nie siadłem na KTMa-po prostu przepaść...
Awatar użytkownika
Prowler
Posty: 782
Rejestracja: 28 wrz 2009, 18:38
Lokalizacja: Białystok
Tytuł użytkownika: motórzysta
Płeć:

Post autor: Prowler »

co do ktm-a marzył mi się Adventure 640 (no dobra dalej mi się marzy :-P ). Ale po paru rozmowach z doświadczonym mechanikiem i jednocześnie miłośnikiem ktm-ów i usłyszeniu opinii mniej więcej takiej: "Wiesz masz honde, odpalasz, wsiadasz ,jedziesz ,wracasz umyjesz lub nie następnego dnia odpalasz jedziesz. Przy 640 zapomni o takim użytkowaniu tam jest: dokręcasz , sprawdzasz, jedziesz, wracasz dokręcasz itd. Do tego dość krótkie międzyserwisy". Ponoć winę za to ponosi jednostka napędowa żywcem wyjęta z maszyny wyczynowej i deko złagodzona, niemiłosiernie wibruje i stąd problemy z rozkręcaniem się wszystkiego. No i z racji tego ,że jednostka jest "prawie" wyczynowa jej żywotność nie jest zbyt wielka. Opinie te potwierdziły się w różnych źródłach. A taki byłem napalony na ten sprzęt :-(

ps. no dobra nadal jestem icon_twisted (bo moto to się rozumem nie kupuje ;-) )
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/user/83Prowler/ ... shelf_id=0
erwinw
Posty: 90
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:58

Post autor: erwinw »

Silnik LC4 prawidłowo serwisowany wytrzymuje bez remontu głównego ok. 100tyś. km. Wibracje....są. Jak w każdym jednocylindrowcu. Opinia wibratora o ktm wzięła się z poprzednich modeli, które rzeczywiście wzięte żywcem z rajdów nie posiadały balansera w głowicy. Mój kolega, który lata ze mna na moto, twierdzi, że jego DR BIG dużo mocniej wibruje. A ostatnio w na off-owej imprezie nie rozkręcił się mój kat, ino niezawodna xtz-ta (choć prawdę mówiąc, ja wszystko dokręcam z użyciem locktite).

Serwis: co 5tyś km kontrola zaworów i wymiana oleju wraz z filtrami (są 2-koszt ok. 50zł za oba + 2L oleju na wymianę). Zawory na śrubach, więc płytek nie kupujesz, głowicy nie zdejmujesz (są małe pokrywy, pod którymi wszystko dostepne). Po kilku kontrolach bez konieczności regulacji zaglądałem tam co 10-15tyś km.

Co ok. 30kkm warto wymienić łożyska wałków rozrządu i pompy wody- koszt ok.100zł

Po 70tyś km warto wymienić tłok.

Zawias, wiadomo, co rok lub dwa wymiana uszczelniaczy i oleju, ale to w każdym motocyklu tak jest w zależności od użytkowania.

Nadmieniam, że te wszystkie czynności dotyczą motocykla jednocylindrowego, porównajcie teraz koszta utrzymania z innymi jednocylindrowcami, bo wiem-trampek ma wymiany co 12tyś, ale ile oleju tam wam wchodzi?


Ja głupi słuchałem opinii na forach o tych wybuchających KTMach i kupiłem Yamahe. Nową! Na wyjeździe do Rumuni wzięła mi 1L oleju (trasa ok3,5tyś km), zaczęła się zacinać stacyjka (czasem 10min walczyłem by odpalić moto) i korek wlewu paliwa (stacyjkę i korek sprawdzałem dwoma kluczami, bo zawsze wożę zapasowy), pękły bez żadnej gleby oryginalne gmole (ponoć od wibracji silnika)

10-cio letni KTM na wyprawie do Albanii wziął 200ml oleju (trasa 4,5tyś km), przy czym jechałem z pocącym się simeringiem kopniaka (przed wyprawą zamówiłem nowy, ale przyszedł od innego modelu i jechałem świadom częstszej kontroli oleju), i podczas powrotu

[ Dodano: 2013-11-28, 21:39 ]
zapociła mi się uszczelka dekla silnika (mechanik twierdzi, że to wina utopienia moto w biebrzy miesiąc wcześniej) i też troszkę oleju ubywało. Na koniec w Polsce padł mi akumulator, ale odpaliłem z kopniaka i szczęśliwie do domu wróciłem.

Wielu moich znajomych jeździ KTM-ami i większość bardzo dobrze o nich mówi. Tylko moi znajomi maja pojęcie o prawidłowym serwisie, który jest lekko inny niż w japonii- na inne rzeczy trzeba uwagę zwracać.

Zalogowałem się na forum miłosników LC4 i mnie zgroza wzięła, jak ludzie naprawiają te moto. I kupując potem od takiego domorosłego mechanika sprzęt po generalnym remoncie, który nagle ni z tego czy owego wybuchnie (koleś na w/w forum po złożeniu silnika pytał o momenty dokręcenia śrub, a na pytanie o dystansowanie wału jak zrobił w domowych warunkach zrobił żabie oczy i zapytał co to i po co?) ludzie powielają opinie o awaryjności danej marki... Widziałem potem tego typa ogłoszenie na allegro: "sprzęt po kapitalnym remoncie, z pewnych rąk, bezwypadkowy, zadbany itd...itp..."
Awatar użytkownika
Prowler
Posty: 782
Rejestracja: 28 wrz 2009, 18:38
Lokalizacja: Białystok
Tytuł użytkownika: motórzysta
Płeć:

Post autor: Prowler »

100 tys km jednocylindrowiec ? Oj przesadziłeś chyba deko. A no 640 to typowa solówka. Z gorszą połówką już w świat nie pojedziesz :-(

ps. i żebyś mnie źle nie odebrał (że niby coś mam do tej marki czy modelu) bo i tak wcześniej czy później będę miał ktm-a :D
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/user/83Prowler/ ... shelf_id=0
erwinw
Posty: 90
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:58

Post autor: erwinw »

To topienie maszyn miesiąc przed wyjazdem do Albanii. Na filmie ja Katem przeszedłem, utopiła się teresa, ale na powrocie i mój zassał wodę do silnika. Płukanie silników w jakieś wiosce gdzie wynajęliśmy pokoje i rano dalej w trasę:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2013-11-28, 22:15 ]
Prowler pisze:100 tys km jednocylindrowiec ? Oj przesadziłeś chyba deko. A no 640 to typowa solówka. Z gorszą połówką już w świat nie pojedziesz :(
To fakt, dlatego zmieniłem na LC8 .

http://eichsfeld.thueringer-allgemeine. ... 1674229715



gdzieś mam jeszcze kilka linków, ale nie pmiętam gdzie do podobnych przebiegów tylko podczas podróży... Bo o tym limicie ok. 100kkm mówi mi mój przywatny mechanik, pracujący na codzień w jednym z ASO KTM w PL, a po godzinach dłubiąc mój i kolegów sprzęt..


A tu z naszego podwórka, z forum lc4 kolega Żółw pojechał sam do Kirgstanu-16,6kkmi na lc4 adv:

"Podsumowanie nie wiem czy będzie pisane:) 10 kapci, 2 zerwane linki sprzęgła, poza tym NIC! [...] ale to jest twardy sprzęt ;evil;"

http://lc4.pl/index.php?topic=439.0 -nie wiem czy bez zalogowania da się wejść

Pozdrawiam- nie ważne na czym, byle enduro i już jest przygoda!
Awatar użytkownika
Prowler
Posty: 782
Rejestracja: 28 wrz 2009, 18:38
Lokalizacja: Białystok
Tytuł użytkownika: motórzysta
Płeć:

Post autor: Prowler »

W trakcie "polowania" na żubry - piękna wiosna w grudniu :mrgreen:

Obrazek

No i w końcu zima nie jest motoryzacyjną posuchą dla mnie. Czyli zdjęcia z cyklu małe zabawy dużych chłopców :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakoś te górki w realu na bardziej strome wyglądały.
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/user/83Prowler/ ... shelf_id=0
Awatar użytkownika
Młody
Posty: 893
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:19
Lokalizacja: Tychy
Gadu Gadu: 9281692
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Młody »

To byl pracowity Łiiikend. Nucąc sobie wesoło piosenkę

Wydłubałem sobie zderzaczek z otworami pod szekle.
Obrazek



Obrazek
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !

Życie należy przeżyć tak, aby gołębie przelatujące nad Twoim grobem zesrały się z wrażenia.
https://www.fasttrans.com.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka zmotoryzowana”