Kanu, kanoe, canoe, kanadyjka, czółno
Moderatorzy: Morg, GawroN, thrackan, Abscessus Perianalis, Valdi, Dąb, puchalsw
- Parthagas
- Posty: 812
- Rejestracja: 28 sie 2007, 08:46
- Lokalizacja: Mława
- Tytuł użytkownika: kumpel staffików
- Płeć:
Drugie wygląda na szytą sklejkę szkutniczą, a pierwszy szkielet czym obciągnięty? Ile waży każde z nich?
"Mężczyzna musi mieć nałogi, najlepiej wyszukane, w przeciwnym wypadku nie ma się z czego wyzwalać."
http://prymitywnetechnikiprzetrwania.blogspot.com/
http://prymitywnetechnikiprzetrwania.blogspot.com/
- Szczygieł
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 sty 2018, 14:30
- Lokalizacja: Białystok
- Tytuł użytkownika: projektnatura.com
- Płeć:
- Kontakt:
Tak, drugie jest ze sklejki wodoodpornej brzozowej 4 mm, pierwsze pokryte tkaniną poliestrową.
Canoe skin on frame waży ok. 14 kg, teraz już wiem, że można zostawić co trzecie gięte jesionowe żebro i byłoby pewnie ok. 10 kg. Trwałość impregnowanej tkaniny jest wbrew pozorom bardzo duża. Super sprawa na solowe wypady z przenoskami.
Sklejkowe canoe jest sporo cięższe, nie ważyłem go ale "na barkach" wydaje się mieć między 25-30 kg.
Canoe skin on frame waży ok. 14 kg, teraz już wiem, że można zostawić co trzecie gięte jesionowe żebro i byłoby pewnie ok. 10 kg. Trwałość impregnowanej tkaniny jest wbrew pozorom bardzo duża. Super sprawa na solowe wypady z przenoskami.
Sklejkowe canoe jest sporo cięższe, nie ważyłem go ale "na barkach" wydaje się mieć między 25-30 kg.
Projektowanie, budowa drewnianych łodzi, szkutnictwo tradycyjne.
- Parthagas
- Posty: 812
- Rejestracja: 28 sie 2007, 08:46
- Lokalizacja: Mława
- Tytuł użytkownika: kumpel staffików
- Płeć:
W książce "Woodcraft" swojego autorstwa Nessmuk twierdzi, iż pływał siedmiokilogramowym kanu, podobno jest do dziś w jego muzeum w USA. Myślisz, że da się zejść do takiej masy własnej sprzętu, bazując na naturalnych materiałach?
"Mężczyzna musi mieć nałogi, najlepiej wyszukane, w przeciwnym wypadku nie ma się z czego wyzwalać."
http://prymitywnetechnikiprzetrwania.blogspot.com/
http://prymitywnetechnikiprzetrwania.blogspot.com/
- Szczygieł
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 sty 2018, 14:30
- Lokalizacja: Białystok
- Tytuł użytkownika: projektnatura.com
- Płeć:
- Kontakt:
Z naturalnych materiałów to byłoby ciężko, jeśli sklejkę uznamy za wynalazek człowieka, to zostaje tylko kora brzozowa, a o wystarczającej szerokości jest tylko dostępna w Kanadzie lub na Syberii. Gatunek z którego Indianie pozyskiwali korę na poszycie u nas nie występuje, troszkę się interesowałem całkowicie naturalną wersją takiego canoe. W naszych realiach pozostaje tylko sklejka. Zastanawiałem się też na wykorzystaniu sklejki 2,5 mm.
Wydaje mi się że tak lekkie canoe jest możliwe do zrobienia, ale powinno być krótkie około 3,4 do 3,6 m.
Na pewno będzie delikatne w konstrukcji i trzeba być ostrożnym w użytkowaniu. Ale z mojego doświadczenia łódka może być bardzo lekka mało wytrzymała na zderzenia z przeszkodami jednocześnie ciągle użyteczna. Ważne są główne węzły konstrukcyjne dziobnice burty i zawieszenia ławek, (chociaż ja preferuję pływanie na kolanach z wypchanym workiem wodoodpornym pod pośladkami trochę jak na siodle aby odciążyć kolana) a powierzchnia kadłuba przejmuje równomiernie obciążenie wioślarza i bagażu na całą powierzchnię.
Jestem bardzo mile zaskoczony moim pierwszym canoe skin on frame pod względem odporności poszycia kadłuba. Pływałem z synem i bagażem biwakowym, kilkukrotnie najechaliśmy na podwodne przeszkody i bez uszczerbku. Groźne są tylko uderzenia punktowe, ostrym przedmiotem. Ale naprawa jest bardzo szybka. Jeszcze mi się nie zdarzyło przebić poszycia.
Wydaje mi się że tak lekkie canoe jest możliwe do zrobienia, ale powinno być krótkie około 3,4 do 3,6 m.
Na pewno będzie delikatne w konstrukcji i trzeba być ostrożnym w użytkowaniu. Ale z mojego doświadczenia łódka może być bardzo lekka mało wytrzymała na zderzenia z przeszkodami jednocześnie ciągle użyteczna. Ważne są główne węzły konstrukcyjne dziobnice burty i zawieszenia ławek, (chociaż ja preferuję pływanie na kolanach z wypchanym workiem wodoodpornym pod pośladkami trochę jak na siodle aby odciążyć kolana) a powierzchnia kadłuba przejmuje równomiernie obciążenie wioślarza i bagażu na całą powierzchnię.
Jestem bardzo mile zaskoczony moim pierwszym canoe skin on frame pod względem odporności poszycia kadłuba. Pływałem z synem i bagażem biwakowym, kilkukrotnie najechaliśmy na podwodne przeszkody i bez uszczerbku. Groźne są tylko uderzenia punktowe, ostrym przedmiotem. Ale naprawa jest bardzo szybka. Jeszcze mi się nie zdarzyło przebić poszycia.
Projektowanie, budowa drewnianych łodzi, szkutnictwo tradycyjne.
- borsukwacław
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:58
- Lokalizacja: Pomorze
- Płeć:
- Szczygieł
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 sty 2018, 14:30
- Lokalizacja: Białystok
- Tytuł użytkownika: projektnatura.com
- Płeć:
- Kontakt:
To startuj z budową, zbudowanie SOF'a nie jest trudne, a już zrobienie kolejnego jak się zdecydujesz będzie jak "bułka z masłem"
[ Dodano: 2018-02-04, 09:17 ]
Długość mojego "Louminous" to 360 cm, szerokość ok. 90 cm, jest dosyć pękate, o dużej stabilności poprzecznej. Najbardziej nadaje się na solowe wyprawy, łatwe w transporcie, przenoszeniu, na małych krętych rzeczkach. Na jeziora i otwarte wody lepiej nadaje się dłuższe canoe. Tym pływałem również w dwie osoby i sprzęt biwakowy, wyporność jest wystarczająca. Na jeziorach przy większym wietrze i zafalowaniu trochę daje się we znaki mała długość, bujanie zmniejsza prędkość, większe opory.
Jak byłbyś zainteresowany to mogę udostępnić plany w pliku pdf w skali 1:1.
[ Dodano: 2018-02-04, 09:17 ]
Długość mojego "Louminous" to 360 cm, szerokość ok. 90 cm, jest dosyć pękate, o dużej stabilności poprzecznej. Najbardziej nadaje się na solowe wyprawy, łatwe w transporcie, przenoszeniu, na małych krętych rzeczkach. Na jeziora i otwarte wody lepiej nadaje się dłuższe canoe. Tym pływałem również w dwie osoby i sprzęt biwakowy, wyporność jest wystarczająca. Na jeziorach przy większym wietrze i zafalowaniu trochę daje się we znaki mała długość, bujanie zmniejsza prędkość, większe opory.
Jak byłbyś zainteresowany to mogę udostępnić plany w pliku pdf w skali 1:1.
Projektowanie, budowa drewnianych łodzi, szkutnictwo tradycyjne.
- borsukwacław
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:58
- Lokalizacja: Pomorze
- Płeć:
Dzięki , ale w tym wszystkim co robię niestety nie ma już miejsca na kolejną pasję pod tyt.
budowa canoe
Chociaż bardzo bym chciał , mój pierwszy zawód to szkutnik (budowa jachtów pełnomorskich z drewna ).
Więc o budowie " łódek " z drewna jakieś pojęcie mam a ciągnie mnie do tej roboty aż mnie łapy świerzbią :->
Każde takie przedsięwzięcie wymaga stworzenia tzw." warsztatu " czyli :
- miejsca
- narzędzi
- materiałów
Zbyt mało czasu , już i tak odpuściłem kilku " tematów" , zostawiłem sobie tylko to z czego nigdy nie zrezygnuję dopóki sił i zdrowia starczy
Pzdr.
budowa canoe
Chociaż bardzo bym chciał , mój pierwszy zawód to szkutnik (budowa jachtów pełnomorskich z drewna ).
Więc o budowie " łódek " z drewna jakieś pojęcie mam a ciągnie mnie do tej roboty aż mnie łapy świerzbią :->
Każde takie przedsięwzięcie wymaga stworzenia tzw." warsztatu " czyli :
- miejsca
- narzędzi
- materiałów
Zbyt mało czasu , już i tak odpuściłem kilku " tematów" , zostawiłem sobie tylko to z czego nigdy nie zrezygnuję dopóki sił i zdrowia starczy
Pzdr.
Oszczędzaj wodę , pij....Whisky .
Pomorska Grupa Knives
Pomorska Grupa Knives
w przypadku pojedynczej łodki, chyba każdy wozi canoe na dachu.
Jazda bez problemowa, zachować oczywiście należy troszkę więcej ostrożności podczas manewrowania, wjazdu do podziemnych parkingów itp - bo należy pamietać że ma się jednak coś na dachu i łódka wystaje trochę poza obrys samochodu. Tu się posłużę fotką Vetheme
przeciętna łódka ma długość 4,5-5 m, a przeciętne auto to kombi lub po prostu 4/5 drzwiowe
Jazda bez problemowa, zachować oczywiście należy troszkę więcej ostrożności podczas manewrowania, wjazdu do podziemnych parkingów itp - bo należy pamietać że ma się jednak coś na dachu i łódka wystaje trochę poza obrys samochodu. Tu się posłużę fotką Vetheme
przeciętna łódka ma długość 4,5-5 m, a przeciętne auto to kombi lub po prostu 4/5 drzwiowe
wozilim łódki na skodzie bez bagażnika dachowego 2 koce zrolowane i 2 pasy transportowe "przez drzwi" Zirkau może pamięta jeszcze, skodzianke zapakowaną w ten sposób ( skoda firmowa więc paliwo darmowe) a na codzień woże kanade na terenówce, na wakacje to jesteśmy mocno zapakowani zwykle
znajomy kiedyś przewoził 5 metrową kanade na VW Beetle bez bagażnika tylko z kocem, 1400 km i łódka i auto ma ją się dobrze
znajomy kiedyś przewoził 5 metrową kanade na VW Beetle bez bagażnika tylko z kocem, 1400 km i łódka i auto ma ją się dobrze