Kącik techniczny, czyli inżynier Mamoń zaprasza!
Moderatorzy: Morg, GawroN, thrackan, Abscessus Perianalis, Valdi, Dąb, puchalsw
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 maja 2009, 10:56
- Lokalizacja: skierniewice
- Gadu Gadu: 2668936
- Tytuł użytkownika: banaly
- Płeć:
- Kontakt:
Prosze o porade . Prosty rower NSBike NS1 , zadnych przezutek ,udziwnien itp . Syn ma z nim taki klopot ze gdy go prowadzi to kreca sie pedaly . Uwaza ze cos jest nie tak z tylna piasta , ciezko sie pedaluje , rower szybko wytraca predkosc . Hamulec jest ok , to umiem zrobic , umiem zmienic linki , pancerze itd itp ale nie rozkrecalem nigdy piasty w kole . Co moze byc nie tak , lancuch nowy , korby bez lancucha chodza idealnie itd a po zalozeniu lancucha ewidentnie hamuje piasta , jak sie do nij dobrac by czegos nie zchrzanic ?
Gdyby to moglo w czyms pomoc to zdjecia tego roweru sa w galeri w watku : Kilka fotek z tej jesieni .
Jakie klucze bede potrzebowal do rozmontowania tylnej piasty i na co zwrocic uwage ? A moze poprostu jest zbyt mocno skrecona poprzecznie ? Heytniety, bardzo prosze o wszelkie sugestie .
Gdyby to moglo w czyms pomoc to zdjecia tego roweru sa w galeri w watku : Kilka fotek z tej jesieni .
Jakie klucze bede potrzebowal do rozmontowania tylnej piasty i na co zwrocic uwage ? A moze poprostu jest zbyt mocno skrecona poprzecznie ? Heytniety, bardzo prosze o wszelkie sugestie .
- hejtyniety
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
- Lokalizacja: Katowice
- Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
- Płeć:
hmm.. Ciężko tak korespondencyjnie, ale spróbuję:
1. Zasyfiony wolnobieg - sprawdź, czy po zdjęciu łańcucha wolnobieg (czyli to na czym masz tryby) chodzi płynnie: w lewo powinien luźno się kręcić. Wlanie wd-40 albo jakiegoś innego rozcieńczacza do smarów do wolnobiegu powinno pomóc.
2. Zbyt mocno skręcona piasta (choć kręcące się pedały nie pasują) - po wyjęciu koła nie da się utrzymać osi piasty tylko zakręca się z całym kołem/bardzo opornie kręci się "luźne koło". Tutaj potrzeba rozkontrować piastę i skręcić ją jeszcze raz. Klasycznie potrzeba klucza 15 i wąskiej 14 - polecam videoporadniki na youtube
3. Być może zgubiła się jakaś podkładka i czoło wolnobiegu trze o hak ramy - podłożyć dodatkową podkładkę od strony wolnobiegu
1. Zasyfiony wolnobieg - sprawdź, czy po zdjęciu łańcucha wolnobieg (czyli to na czym masz tryby) chodzi płynnie: w lewo powinien luźno się kręcić. Wlanie wd-40 albo jakiegoś innego rozcieńczacza do smarów do wolnobiegu powinno pomóc.
2. Zbyt mocno skręcona piasta (choć kręcące się pedały nie pasują) - po wyjęciu koła nie da się utrzymać osi piasty tylko zakręca się z całym kołem/bardzo opornie kręci się "luźne koło". Tutaj potrzeba rozkontrować piastę i skręcić ją jeszcze raz. Klasycznie potrzeba klucza 15 i wąskiej 14 - polecam videoporadniki na youtube
3. Być może zgubiła się jakaś podkładka i czoło wolnobiegu trze o hak ramy - podłożyć dodatkową podkładkę od strony wolnobiegu
Śląskie Knifesession - każdy pierwszy czwartek miesiąca w barze Dixie w Katowicach, start 17.00
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 maja 2009, 10:56
- Lokalizacja: skierniewice
- Gadu Gadu: 2668936
- Tytuł użytkownika: banaly
- Płeć:
- Kontakt:
Os obrotu w kole po zdjeciu obraca sie ciezko . W tej piascie jest 7 zapadek wedlug producenta . Piasta wyglada normalnie na nierozbieralna . Jest nowa , jest prosta . Nie wiem jak sie do niej dobrac . W swoim goralu piaste rozbieralem , miala 3 zapadki . Do tej NSBike nie wiem jak sie dobrac , wyglada na prawie lite zespolenie z zembatka .
- hejtyniety
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
- Lokalizacja: Katowice
- Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
- Płeć:
- hejtyniety
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
- Lokalizacja: Katowice
- Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
- Płeć:
- hejtyniety
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
- Lokalizacja: Katowice
- Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
- Płeć:
Różnica jest w zastosowanych materiałach i rozwiązaniu technicznym. Kasety na tzw. pająku są droższe, ale też lżejsze. Kasety, gdzie każda zębatka rozpoczyna się bezpośrednio na bębenku piasty są tańsze i cięższe. Osobiście bym nie kombinował i do turystyka brał zwykłe (nie na pająku) kasety o przełożeniu 11-34 lub 13-34, ważne, żeby producent był jakiś znany (shimano/sram/sunrace).
Śląskie Knifesession - każdy pierwszy czwartek miesiąca w barze Dixie w Katowicach, start 17.00